HTML

Vica zeneblogja

Friss topikok

  • Zig: naob beteg...naon állat...:D:D (2007.06.22. 18:33)
  • gábor: cs jol kezdodik a blgd gyer az enym is www.gb.blogol.hu azt kommtelj (2007.06.18. 10:23) Első bejegyzés

Címkék

2009.11.14. - Dalriada, és egyebek

2009.11.14. 14:14 Vitzus

Nos. Az utolsó bejegyzésem ebbe a blogba 2008 március elején - azaz kb. másfél éve -volt, egy Nightwish koncertbeszámoló. A Nightwish jó kiindulópont is a 2009-es év vázára:

2009.4.4. - Nightwish, Debrecen, Főnix Csarnok (+Indica, Pain)

2009.6.13. - Kárpátia, Komárom

2009.7.8. - Korpiklaani, Pécs, Rockmaraton (Moby Dick, Ossian)

2009.7.11. - Epica, Zánka, Balaton Music Fake (Malacka és a Tahó xDDD)

2009.8.1. - Tankcsapda, Komárom, Amfi

2009.9.12. - Depresszió, Fehérvári Zenei Napok, Székesfehérvár

2009.9.12. - DALRIADA, FEZEN, Székesfehérvár (végre láttam élőben őket!!!*.*)

2009.10.10. - Dalriada, Érsekújvár, Intruders Music Club (+Ideas)

Amik viszont kimaradtak:

Dalriada-Sorpon december 27. (hahh el is maradt. aztán még egy augusztusi Kéménd-i Dalriada koncert elmaradt, mint a BMW fesztes IS)

Eluveitie - Debrecen, február vmennyi.. =D

Lordi - Budapest Pecsa, március 11.

Paganfest 2009 (jövőre ottleszek az 99% - már ha jó lesz a felhozatal, dehát Paganfesten ne lenne?:D)


Nos, mint a címben említve vala, Dalriada...

2007 óta ismerem a zenéjüket, viszont sokáig, csak pár szám erejéig hallgattam őket, nme ismertem őket igazán. Talán 1-1,5 évig is összvissz 8 számom ha megvolt tőlük Valahogy nem nagyon szerezgettem őket be... A legelső koncertpróbálkozásom volt 2008 májusában, a Felvidéki Magyar Szigetre voltak hivatalosak, ami ide igen közel került megrendezésre. Aztán betegség miatt visszamondták. Azévben annyit már nem Dalriadáztam, csak hallgattam őket, erre-arra terjesztettem az igét. 2009-ben amikor jöttek a fesztiválok, nagyon kezdtem keresni a lehetőséget, hogy őket is láthassam. A 2009-es Rockmaratonnal már év eleje óta szemezgettem, mióta megtudtam, hogy a Korpiklaani is fel fog lépni!! Finnek, és folk-metált játszanak. Na most, ami tökéletesnek indult, hoyg a Dalriada pont előttük játszott - volna. Nagyon jó kis mulatós folk-metál estének tűnt, de aztán pár nappal a fesztivál előtt átcseszték a sorrendet - a Dalriada másnapra került. Na most nekem abban az időszakban más elfoglaltságaim is voltak - nyári egyetem - így nem engedhettem meg magamnak, hogy két napig fesztiválkodjak, így csak a Korpit néztem meg. Dalriadának fuccs 1x. Anyukám látván elkeseredésemet, és örülvén, hogy a feszt helyett (ami egy hétig, mivel "külföldi" vagyok még ingyenes is lett volna!!!) a tanulást választottam, meg akart vigasztalni. Így kezdtem el olyan fesztivált keresni, ahol a Depresszió és a Dalriada lép fel egymás után. És találtam is, nem is messze -> Balaton Music Wave. Egy nap lép fel a Depresszió, Dalriada, más-más időpontban. Ami csak még inkább szépíti a helyzetet, hogy ugyan azon a napon, a két banda közt fellép a holland szimfómetál Epica, akiket szintén szeretek, bár csak pár szám erejéig - de milyen jó, legalább őket is megnézem, fasza lesz. Na most, amikor odaértem, megtudtam, hogy szar a feszt, Depresszió, Dalriada ELMARAD. Mert hogy nem tudták őket kifizetni, egy színpadon nincs áram, és hasonló gondok. Na szép. Dalriada fuccs #2. Legalább Epica volt - ami isteni buli volt elejétől végéig, nagyon élveztem, azóta hallgatom őket rendszeresen:)
A Dalriada honlapját nézegettem szorgalmasan, és feltűnt egy felvidéki állomás. Egy Kéménd nevű községben valami kicsi fesztiválon léptek volna fel. Körbekérdezősködtem, Dalriadás barátnőmnek vannak is ott ismerősei. Szuper, Dalriadázunk. Gondolom ki lehet találni, hogy elmaradt a koncert, mert a szervezők f_szoskdotak itt is:) Dalriada fuccs3x. Aztán jöt a FEZEN. Ezt úgy könyörögtem ki jóanyámtól, mikr megtudtam, hogy IGEN, Dalriada, Depresszió, ugyan azon a fesztiválon, egy nap - mi több - olyan hamar végeznek, hogy haza tudunk jönni az utolsó vonattal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! És végre ltátam a Dalriadát, bár 37-38 fokos lázzal mentem, el..De láttam őket! Akkor kezdődött el a fanatizmusság igazából, diszkográfialetöltés, ilyenek...Amikor megláttam honlapjukon kiírva, hogy október 10-én jönnek Érsekújvárba, Szlovenszkóba, már nem is tudtam mit mondani. 1.már iskola van, 2.valóban meg lesz tartva? Részleteket ugorjuk át, végül elmentem a koncertre, egy kis motoros kocsmában volt. Addigra már annyira be-Dalriadultam, hogy ihaj. Alig vártam, hogy lássam őket.Nem voltunk sokan, a hely sem volt egy leányálom, viszont a koncert isteni volt, élveztem minden egyes másodpercét, headbangeltem ugráltam pogóztam csápoltam, mint még soha - tudtam, hogy lehet, hogy egy évig nem látom őket. Sőt mitöbb, beszélgettem is a tagokkal:) Nagyon közvetlen helyes őszinte emberek - amúgy állatok részegek és cigiznek - viszont amilyen fasza zenét csinálnak, anyira szerények:) Meg is vettem az új albumot, az Arany-album-ot, meg a hasonló mintájú pólót Meg van dobverőm, aláírások, meg közösképek. Meg főleg élmények:) ÉS HATALMAS FANATIKUSSÁG. Tényleg. Annyira fanatikus vagyok, hogy az elmondhatatlan. És nem birom máár kii hogy nee láásssam őőket. Egyszerűen minden számuk csodálatos, a zene, dallam, hangszerelés, szöveg... ^^ Az ilyen embereket tudom sajnálni, mint ők, hogy nem tudnak a zenéből megélni... Pedig megérdemelnék, mint az a sok média által híressé tett szar... Gondolom nem is kell mondanom, hogy 1000+1 Dalriadás interjúm, cikkem van lementve, Vendégkönyvbe írogatok, myVip Dalriada klubbnak aktív tagja vagyok, s hasonlók... ^^ Szép dolog fantikusnak lenni - főleg, hoyg az Arany-albumon csak Arany János Balladáinak feldolgozásai vannak, így lesz pár potyaötös magyarból:)

Isten éltesse soká a magyar folkmetál mestereit, a Dalriadát:)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vicazeneblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr566388487

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása